Plekk ja käpikud

Ilmaprognoosi järgi pidi nädalavahetusel toimunud E4 karikaregatil puhuma tuul. Natuke puhus. Siis jälle ei puhunud ka. Vana ikka on igavene krutskivend, hoiab asja huvitavana. Kõik said korra helgeid hetki näha. Isegi meie. Minni iseenesest on vaikse ilma paat ja sõidab kõige paremini 2-4,5m/s. Rohkem sel nädalavahetusel küll ei nähtud. Pigem alla. Ja seal tuli juba uue ja vana spinni vahe välja. Meil oli spinn selleks ajaks täitsa tühi, kui Tuulelaulu uus North Sailsi tehnikaime veel vedas.

Aga sõidust ka. Laupäevases esimeses stardis saime hea positsiooni ja pikapeale ka mineku. Esimesed paar manöövrit olid äsja puhkuselt tulnud Marekil natuke roostesed, kuid pärast läks juba nagu lepase reega. Igatähes õnnestus meil hästi laineloksuga võitlemine, mis ühel halsil käigu täitsa kinni võttis ja teisel halsil ligi 4 sõlme krüssata lubas. Kui vaadata trackeri meenutusi esimesest sõidust siis meil Eneliga läks esimeses krüssus märksa paremini, kui nt Virul või isegi Tuulelaulul. Tuulelaul oli muidugi piisavalt pika puuga ees, et seal polnud sellest lisapaudist suurt lugu. Tulemus - 6. koht üldkokkuvõttes, edestades vaid Enelit.

Teises sõidus saime päris hea mineku sisse ja liikusime vahelduva eduga krüssus kiiremini, kui Leila. Mis on ka mõnevõrra mõistetav, kuna meil on paar ruutmeetrit suurem genoa. Esimeses märgis oli positsioon hea. Allatuule otsal sõitsime Tuulelauluga kaunis võrdselt ja eraldusime Virust, Leilast ja Enelist. Olime juba päris allatuule märgi juures, kui tuul täitsa ära kaduda tahtis. Keskendusin märgivõtule ja uuele krüssuotsale. Tundus, et oleme teisel kohal. Aga siis otsustas tuul alla anda ning hoopis teisest mänguväljaku äärest ujus välja Leila, kes oli stabiilselt kiirust suutnud hoida. Tahtsin kangesti hästi märki võtta ja tegin lisahalsi ning seilasin ikka märgi peale. Kamandasin enne märki genu üles, mürasime spinnipoomiga. Leila sõitis lipsti nina eest läbi. No aga las sõitis, ta ei võtnud üldse märki ju. Ja siis vile - rada oli lühendatud. No oleks seda teadnud oleks ehk need 20 sekundit kiiremini finišeeritud saanud... Oleks suisa kohtunike laeva poolt äärest finišeerinud ja halsi ära jätnud. Aga hea seegi. Pole enne Leilat finišis nii lähedalt näinud. Track..

Pühapäeval toimus üks võistlussõit, kus pärast ligi minuti jagu ebaõnnestunud starti suutsime imekombel kambale järgi tõmmata ja allatuules natuke ning ka teisel krüssuotsal suisa imesid teha. Enne finišit pidi aga muidugi jälle täielikult ära plekkima ja Leila ette kasvatatud edumaast tuli loobuda. Puhtalt minu kogenematus ja oskamatus taganttulijat mitte mööda lasta. Aga kuna finišijoone ületasime täiesti kõrvuti ja Leila sai ette vaid nii palju ja natuke rohkem, kui me alumisele paadile ruumi olime kohustatud andma, siis edestasime neid korrigeeritud ajas paari sekundiga. Track siin!

Pühapäeval startis ka veel teine võistlussõit. Start oli hea, krüss oli super. Märgivõtt perfektne, esimesed halsid õigeaegsed - olime Tuulelauluga konkurentide eest äragi libisenud. Füüsiliselt teisel kohal (isegi meie grupis sõitnud 10 jalga pikemad alused olid end halvemasse positsiooni pannud). No ja siis tulid nii plekk kui ka käpikud. Sõit katkestati. Oleks 20 minutit veel loksunud, oleks saanud ehk finišini sõita. Aga see selleks.
Sellise seisu pealt läks asi lukku:

Lõppkokkuvõttes oli tegemist meie kõige edukama regatiga seni. Eriti arvestades, et tegu oli lühiraja võistlusega, kus me teoorias oma halva meeskonnatöö pärast kõvasti vastu pükse peaks saama. Esmakordselt sel aastal oli aga kõik justkui õlitatud. Nagu iga kapteni unistus! Kas tõesti on trenn end juba ära tasunud?!

Arvestades meie kogemust on vahva, et suutsime vähemalt ühel võistlussõidul edestada Leilat ning Virut korrigeeritud ajas. Seda on varasemalt juhtunud vaid korra. Eelmisel aastal toimunud Terra Feminarium regatil. Tookord polnud aga küsimus meeskonnatöös ega isegi krüssu nurgas-kiiruses, vaid strateegias - me nimelt läksime teiselt poolt saart ja võitsime sellega. Nüüd aga sõitsime kõik ümber sama märgi. Samalt poolt. Teame, et paat on see aasta hea. Ka ise hakkame juba vähehaaval aru saama millal pautida ja milleks. Tõotab huvitav hooaeg tulla :-)