Esimesed sabaharjutused

See oli nüüd sedapse, et saime nelja paadi konkurentsis 2. koha. Kohe tunne oli selline, et mojo ja maagia on puudu. Aga siiski siiski - tunne on täpselt sama hea, kui talv läbi kibeledes ette kujutasime. Tõenäoliselt oli meie peamisel konkurendil aga veel parem tunne. Viru nimelt murdis oma kolme aasta needuse. Saatuse tahtel on nad viimased kolm aastat järjest hooaja avaregatil 2. koha saanud. Nüüd siis on kuld lõpuks käes :-)

Alguse sai sõit muidugi stardis. Startisime isegi täitsa viisakalt. Ehk jäi pool paadipikkust liinist puudu (pilt lisatud pärast postituse avaldamist):
Foto: KJK.

Võibolla oleks võinud kiirust ka grammi jagu rohkem olla. Jäime seeliku üle tõstmisega veidi magama. Aga no täitsa enamvähem. Start oli koos III grupiga ehk vanade konkurentidega. Need tegid siga ja kägu - Enel startis kohtunike laeva juurest ja Tessa poi poolt otsast. Meie Viruga jäime keskpaika või keskpaigast natuke kohtunike laeva poole (Edit: takkajärgi pilti vaadates ikka kohe päris kohtunike laeva juurest). Igatähes kiirust meil nagu oli aga hakkasime peagi Virule selga vajuma. Aga saime pealt läbi ja jätsime nad tuulevarju. Pautisid ära. Meie jälle peale. Ja jälle hakkasime alla vajuma...

Natuke peaks mainima ka tingimusi. Enne starti oli täitsa kena tuuleke, valged laineharjad väljas ja puha. Lusti kui palju. Tegime prooviringid nr 2 fokaga.Mida aga aeg stardile lähemale seda ilmselgemaks sai, et kipub vaikima. Saime 10-15min enne starti kerge foka üles ja enamvähem mingi hägusa trimmi ka ära proovida. Nii tubli 1,5+1,5 minutit. Aga mast oli otseloomulikult 8-12m/s trimmis, mitte 5m/s peale keeratud. Kuna ööst saati oli aga korralikult puhunud, siis oli selline ebameeldiv loks veel üleval. Ja see ei tööta väga hästi meie raske paadi ja väikeste fokadega kokku.

Ka rada oli kaunis lühike. Start, nr 3 teljepoi keset lahte ja koju tagasi. Kokku ca 1h ja paar minutit peale. Selle  pooletunnise krüssu jooksul tegime veel ca 5 pauti ka ja tulemus oligi käes - kogu krüssu jooksul head trimmi ja minekut ei leidnud. Paar korda hakkas juba lubama ka, kuid siis tuli kas Virut katta või... hakkas ära vaikima. Enne märki oli tunne selline, et tuul on kuskil teises kohas ja ainult raiuv laine on jäänud.  Mingit erilist rõõmu igatähes tulemused ei toonud. Viru oli märgis vaid paar minutit maas.

Spinniotsal proovisime hagu anda. Meil on ju ometi ligi 10m2 suurem spinnaker ja modernsem kerekuju. Aga kus sa sellega, jälle tahtis vahepeal ära vaikida. Enne Pirita muulide vahelt sisse saamist tahtis vägisi kiiruse alla 5 sõlme vedada. Meie muidugi kiirust ei näinud, vaid tunnetasime. Suures siblimises oli mingi hetk kelladel pilt ära kadunud. Kõik juhtmed ja varem probleeme tekitanud massilüliti käidi üle - ei midagi. Sadamas tuli muidugi välja, et paneelist oli lihtsalt kellade individuaalne lüliti väljas.

Aga muulide juures tuli tuuleõhk tagasi. Ja kas ta nüüd keeras või oli asi tugevuses, kuid esimese halsi saime teha alles vahetult enne muule. Teise juba jõe peal. Finiš. Pingsad hetked. Viru finišeerib 3,5 minutit hiljem.  No mis teha. 1:20 jäi korrigeeritud ajast veel puudu. Järgmine kord loodame, et saab spinnihalssi ka võistluse ajal teha ning ehk saame isegi krüssus trimmi natuke paremini tööle. Andke aega atra seada. Homme kell 17:15 koguneme Pirital uuesti, et esimesele kolmapäevakule startida.