Lühirada langevas tempos: 1-2-3

Sellel nädalavahetusel saab KJK-s lühirada sõita. Väga tänuväärt üritus iga aasta, saab talvise rooste pealt maha. Aga tuulega on kuidas juhtub. Nii ka täna. 

Juba hommikul tundus, et tuleb korralik loterii. Rada oli pandud Miiduranna alt Russalka poole. Käisime enne starti nillimas, et kust siis "see õige" tuul tulla võiks. Lõpuks tundus, et mere poolt virvendab rohkem. Irvitasin isekeskis, et tagumikutunne ütleb siiski "Pirita". Stardis oli aga korralik grupiplekkimine ning siis oli juba kaunis lihtne kõigil pressijatel ahtrist läbi libiseda ja end esimeste seas Pirita poole teele sättida. Mida edasi seda paremaks läks. Tuult tuli juurde. Kiirust tuli. Meie ainsad konkurendid Viru ja Leila olid end ülevalpool natuke kinni sõitnud. Järgmisel ringil suutsime vahet aga ainult suurendada. Seekord läksime natuke mere poole ja krüssasime Pirita poole natuke kõrgemalt. Ehk siis sama trikk aga uue püändiga. Ja see toitis hoolega. Saime uue tuule ja uue nurga ning pealetuule märki lendasime juba päris linnutiivul. Spinnakeri all saime ära kasutada viimasedki tuuleriismed ning seejärel saime vist ligi 20 minutit oodata enne kui Leila finišeerus. Viru veelgi hiljem. Esimese sõidu kohta polnud üldse paha. Kusjuures reaalselt finišeerisime ka III grupi seast füüsiliselt 2. kohal. Vaid Enel oli meie ees.

See hirmpikk ootamine ja plekk ja asjad mõjusid aga meie peakohtunikule vist halvasti. Ikkagi päike ja meri jne. Sellel hetkel kui uus läänekaare tuul oli jõudnud Kuuli Muna juurde ehk oli juba peaaegu käega katsuda, otsustati kogu fleet kaldale saata. Kõik ajasid mootoritest tahmalondid välja ja ruttu baari. Meie tiksusime 15 minutit ja siis tuli juba tuul peale. Ilus ja stabiilne. Muulide vahelt liikusime allatuules ilma spinnita 4 sõlmega sisse. Kaldal sai siis natuke oma frustreeritust väljendatud aga keda see ikka huvitab, et keegi kellestki targem on. No kuidagi suudeti siiski selgeks teha et see mis puhub on päriselt tuul ja et kui isegi sadamas sees on kõik lipud sirgu puhutud, et siis midagi võiks merel ka olla. Aga ei saa ju minna kohe tagasi. Ikka tund aega kulub. Kohtunik ei viitsinud nimelt ankrut välja sikutada ja jättis selle koos kahe vendriga teise lahe otsa. Seega uut rada enne panna ei saa kui need ära toodud on. Meie läksime tõime nördinud meelel Selverist pitsat.

Restart. Ehk siis uuesti merel uue tuulega. Tugevam, hoopis teisest suunast ja kogu värk. Esimene võistlussõit saime halva stardi ja võitlesime terve krüssuotsa segatud tuule ning suuremate jahtidega. Lõpuks olime hoopis teises raja otsas kui Leila ja ilmselgelt oli hoopis teine raja äär toitnud. Kui esimeses pealetuule märgis tulemust nägin siis jäi vaid öelda "selle sõiduga on nüüd küll ühel pool". Viru ja Leila olid teisest äärest meist ikka väga korralikult mööda kimanud. Aga väga hullu ei olnudki. Ma tahtsin juba sõidu täitsa maha kanda aga siiski saime allatuules natuke järgi võetud. Aga järgi meid ei aita. Peame konkurente korralikult edestama. Siis aga tuli issanda õnnistus ja Viru läks teisel krüssuotsal ise seda rajaäärt katsuma, kust meie just peksa olime saanud. Tulemuseks 2. koht.

Kolmas lähe oli meil juba päris hea. Saime sõita seal kus tahtsime ja selles suunas kuhu tahtsime. Pidasime krüssus ilusti Brigitta ehk Ridas 31-ga sammu. Aga siis kui tuli paudi koht unustas Andres uurida mis Brigitta teeb... Või no uuris küll aga neil käis see paut kuidagi salaja. Igatähes saime VÄGA valusa silmaka. No nii silmaauku panid nad meile, et me ei suutnudki oma paudist välja kiirendada. Tulemuseks üle 6 paadipikkuse hävingut. Sellest supist välja tulemiseks pidime veel 2 pauti tegema. Siis aga läks juba Viru ja Leilaga tihedaks... Mälu juba natuke petab ka mis tegelikult juhtus. Igatähes allatuult saime Leilast märgis mööda. Aga tundub, et reeglid peaks veel üle kordama, sest saime Priiduga veidi aega vestelda temal "kellel on teeõigus". Priit väitis, et kuna ma olin tagant seotuks saanud temaga, siis tsooni sisenedes mul märgis teeõigust ei ole. Ma tean, et tagant seotuks saaduna ei tohi oma õigest kursis üles poole sõita ja luhvata jms koerusi teha... Aga et see ka tsooni edasi kandub? Ma elasin õndsas teadmises, et tsoon on tsoon. Kama kaks kuidas sa seotuks said. Kahjuks kolisin alles hiljuti ja RRS on kuskil teises kohas. Muidu vaataks üle. Või kui keegi soovib blogiposti kommenteerida ja mind harida, siis see teeks mind väga õnnelikuks. Igasugune diskussioon reeglite üle on teretulnud. Priit rüütel juba tegi meie Facebooki lehel eelmise sõidu jutu juures vägagi sisukat algust :) No ja siis me olime jutuhoos ja pärast märgivõttu trimmihoos ning üleüldse natuke liiga hoos. Suurest hoost panime korraks vööri- ja ahtrikantsli kokku. Kõla oli umbes nagu šampaklaasidel. Selline hõrk kõlks.Umbes nagu musi. Aga mitte päris.

Krüssus läks toredasti ja suutsime Leila ja Viru eest ära ujuda. Veel teine sama palju spinni all ja võit on meie. Pärast viimast märki tuli aga idee teha ebastandardne manööver ja kohe pärast märki halssida ning seejärel alles poom peale panna. Tulemus oli suur roosa sõlm ümber vöörstaagi ja rõve serbohorvaadi keelne sõim. See oli lihtsalt õudne kuis koledaks kõik paadis läks. Sama hästi oleksime võinud neljakesi üks näpp suus teine püksis istuda. Vähemasti oli meist kasu olukorra klaarimisel umbes sama palju. Edasine spinniots oli väga liimist lahti ja meetrid enne finišit sõitis Leila meist üle nii nagu meie eelmisel otsal olime nendega teinud. Tuul oli totaalselt otsa saanud. Ja Viru oli mingi valemiga vahet vähendanud ning paarkümmend sekundit korrigeeritud aega jäi puudu, et neid protokollis edestada... Oleks kogu selle kaldale saatmise pulli ja ankru taga ajamise vahele jätnud oleks ehk viimase sõidu ka ilma loteriilõputa teha. Aga no see selleks. Lõppkokkuvõttes seeria 1-2-3 ehk kaunis langevas tempos. Aga homme on jälle päev ja ehk õnnestub midagi korda saata. Täna hoiame 2. kohta 3 osavõtja seas. Nii Leila kui Viru on mõlemad 2 punkti kaugusel. Kõik on veel tehtav. St kõik peale Leila krüssunurga on tehtav. Leila krüssas meil tänase vaikse ilmaga vahepeal rahumeeli 35-jalaseid üle, vöör rõõmsalt 5-10 kraadi kõrgemal. Niiet päris kõik siin ilmas ka meie lihtsurelike jaoks võimalik ei ole :)

Kommentaarid

Anonüümne ütles …
Ma vist kommunikeerusin vähe kehvasti.
Idee oleks olnud teid üles luhvata pärast piisava seotuse saavutamist ja viia teid märgist võimalikult mööda. (Te sasite seotuse lähemal kui 2 paadipikkust.) Kui me oleks siis teinud õigel ajal halsi märgi poole oleks te taga. Tegevus oleks siis põhiliselt olnud enne märgi tsooni ja me poleks Teid sinna tsooni seotuna lasknudki. Aga ei hakanud kaklema:-)

Selline oli minu mõte. Võib-olla on see vale.

Priit