3-9

Eile jäi trenn kuidagi niruks. Tuult ei olnud teps mitte. Pesime paati nii seest kui väljast. Täna siis võistlus natuke tooremalt baasilt. Ats oli tagasi vööris pärast kaunis tõsist käevigastust ning kokku sulatatud kõõluseid.

Aga lisaks meeskonnale oli meil veel vaja täna veidi eksperimenteerida. Panime peale inhaulerid. Esialgu fikseerituna, stoppereid pole jõudnud panna. Natuke leiutamist oli kuidas nendega purjetrimm üles leida.

No igatähes startisime. Seda aga äärmiselt halvasti. Pakun, et saime juba stardis ca 40 sekundit peksa. Ja parajasti puhunud 3-meetrises tuules oli see päris tõsine häving. Rebisime end vabasse tuulde ja muhelesime rõõmsalt ainsa märgi ehk nr 3 teljepoi poole. Mida aga aeg edasi seda kiiremini õhk liikuma hakkas. Siis tulid valged harjad nähtavale ning lõpeks viskas suisa pagidena üle 9m/s tuult. Meil olid aga peal fikeeritud inhaulerid. Järgi anda ei saanud. Ja kerge foka ettenähtud töötav vahemik on kuni 6m/s. Masti trimm oli õnneks ununenud 5m/s seadesse, niiet vähemalt kõige hullem ei olnud.  Aga käed olid tööd täis. Kogu see tuule tõusmise protseduur oli nii kiire, et ei jõudnud trimmiga kuidagi sammu pidada. Siis vajusime suures segaduses otse Merihundi ahtrisse segatud tuulde. Pautisime ära ja toimetasime edasi. Tükk aega toimetasime. Kui üks hetk järsku avastasin, et Merihunt sõitis märki ära ja meie olime juba minuteid ja minuteid märgist hoopis eemale sõitnud. Kiire paut ja vabas tuules märgile. Merihunt oli juba püüdmatus kauguses ja tagant tuli Viru... Proovisime vabas tuules käiku anda aga füüsikaseadustele vastu ikka ei saa.

Enne märki ilmes aga, et märgis peaks kohe halsi tegema ning oli aeg hoopis poom maha tagasi võtta. Sellega läks ikka uskumatult palju aega enne kui spinni õigele poole ja üles ning vedama saime. Vähemalt oli allatuule ots mõnus. Glissimiseks head lainet küll ei olnud aga üle 8kt kiirust nägi ikka. Nibin nabin jõudis veel spinni käsitsi ilma vintsita peale tõmmata.

Hea uudis on see, et tuul tuli mere poolt ja esimesed mehed said vähem tuult kui tagant tulijad. Niiet saime kõvasti Merihundile ja ees olevale grupile järgi. Halb uudis oli aga see, et ka meie tagant tulijatel olid vist veidi paremat tuuleolud. Niiet ei teagi kas spinniots läks hästi või halvasti.

Aga päeval oli püänt ka varuks. Mingi ime läbi suutsime saada III koha ning seda vaatamata kõige koledamale ülekrüssule mida uus Minni seni näinud on. Eelmise paadiga käisime korra valet märki võtmas, siis oli küll vist veel hullem. Aga no tänane oli ikka kole. Aga tulemus sellegipoolest hea. Ja oleme endiselt rõõmsalt KJK kolmapäevakute sarja arvestuses II koha peal. Pole paha, mis?