Uduvine

Seekordne kolmapäevak möödus peaasjalikult väga väga jahede udu sees vaikses tuules uitades. Aga asja juurde.

Startisime seekord täiesti tavapäratult oma grupi parimatena. Poi poolt otsast hea kiirusega. Täpselt õigel hetkel üle liini. Võibolla sekund varem oleks kannatanud liini ületada. Päris paljud olid proovinud õnne kohtunike laeva poolt ja meiega koos olid vaid Merihunt ja Gemma. Viimane lähenes poile vasakul halsil ja pautis kohe pärast liini ületamist meile ahtrisse. Aga tuul oli kuidagi veider. Kõik see külm ja uduvinet tekitav õhk... No igatähes mingi hetk pärast starti avastasime, et Merihunt sõidab lihtsalt 20 kraadi kõrgemale kui meie. Lõpptulemus oli aga see, et meie tabasime mingit lokaalset auku ja Merihunt tuli 2-3 paadipikkust lähemale. Siis mingi aeg hiljem oli situatsioon vastupidine ja sõitsime ise pikalt mitukümmend kraadi kõrgemale.

Siis keeras aga tuul nii kiiresti, et ei jõudnud järgi vallata. Kiirpaut ja uuele halsile. Träkil on see toodud kui teine tuule keeramine. Ja see tuul jäigi keerama. Ikka paremaks ja paremaks, märgi poole ja märgi poole. Lasime lähimatel konkurentidel Leilal ja Merihundil jällegi oma teed minna ja jäime tuule keeramisele kindlaks. Mingi hetk tundus aga, et pautima peab nii ehk naa ja varem või hiljem tuleb natuke teisel halsil sõita. See oli aga meile saatuslik. Sattusime kuidagi eriti halva tuule keeramise peale täpselt paudi hetkel ning tulemus on näha siit:

"Halb paut"... Merihunt oli meist selle halsi lõpuks möödunud ning Leila oli tõsiselt lähemale tulnud. Mida meil aga polnud oli trimm. Terav vastik laineloks otse silmaauku ja väga vähe tuult. Ehk parimal juhul 3m/s. Lõpuks saime aga trimmi paika ning Leila enam lähemale ei tulnud. Viimasel kolmandikul viimasest halsist enne pöördemärki suutsime vahet isegi suurendada. Merihunt oli aga teinud kerge ülekrüssu ning sai märgile läheneda vabas tuules ja meist natuke paremat kiirust hoida. Meil tuli aga teravalt krüssata

Enne märki tuli aga uus häda. Paremal halsil sõitis meist paadipikkuse kauguselt läbi Maori, kes oli III stardigrupis varem startinud ning paremalt rajaäärelt 5 minutit kaotanud. Ja pautis meile OTSE SILMAAUKU. Ja täpselt nii, et pressis veel üles kuis suutis. Märgile sõites oleks ta võinud 15-20 kraadi vallata. Kuidagi kannatasime ära aga mitu minutit oli meie kiirus ca 1 sõlm vähem kui oleks võinud olla. Ära pautida ka ei kannatanud, märk oli juba niigi allpool krüssukurssi.

Võtsime märgi, kiiresti spinn üles, foka alla ja halss Piritale. Algus oli päris vahva. Möödusime meie ees märki võtnud Maorist ning isegi Merihundist. Nurk Pirita poole oli täpselt paras natuke teravapoolne ning konkurendid sõitsid tükk maad finišist hoopis valele poole.

Rõõmu jätkus aga vaid pool tagasiteest. kui hoolega ülevalolevat rada vaadata, siis on näha, et Pirita peale enam hoida ei saanud. See oli aga vesi nende paatide veskile, kes olid kohe Pirita poole hoidmise asemel tükk aega valel halsil liikunud. Nemad said hoida vööri endiselt sadama muulide poole vaikivas ning keeranud tuules paremat nurka hoida. Meie pidime aga "augu vahelt" eemale hoidma. Ja nagu ikka sai meil eespool tuul enne otsa kui tagantpoolt tulijatel. Niiet vajusid natuke meile selga... Viimased ponnistused, halss ja vapralt ca 2-sõlmese kiirusega finiši poole. Suutsime Merihunti vaid mõnede sekunditega edestada. Finišiprotokollis tegi pall aga 6-sekundilisest edust 24-sekundilise hävingu.

Ja ikka ei lõppenud meie seiklused. Tagant tuli Leila. Ja mingi ime läbi sai ta kuskilt mingi grammi tuult ning ületas finišiliini juba tükk maad tempokamalt kui meie ja Merihunt ning meie ees üle finiši lausa triivinud Enel ja Maori. Tulemusi tuli aga veel tunde oodata, sest meiega koos olid startinud ka folkboodid.

Aga tasus ootamist! Suutsime Leilat 25 sekundit korrigeeritud ajas oodata ning tulemuseks veel üks hõbe!

Koondprotokollis oleme seega nüüd  Virust 4 ning Leilast 8 punkti ees. Merihunt aga 2 punkti kaugemal kui varem. Vahe on nüüdseks 7 punkti:

Sail
BoatSkipperTypeTotalI sõitII sõitIII sõitIV sõitV sõitVI sõitVII sõit