Pole tükk aega asjadest kirjutanud. Nii nagu tavaliselt, nii nagu asjad ja seis on. EM on ukse ees ja meil on hetkel natuke rasked ajad. Nimelt on kõik täpselt tagurpidi. Vähemalt võrreldes eelmise aasta MMiga Taanis.
Tol hetkel olime me väga kiired 9-14kt ehk 4,5-7m/s tuules. Seda tõestasid ka väga edukad esimesed sõidud MMil. Meil oli täielik käigupuudus kõiges mis vajas nr 1 fokat ehk 2-10kt. Sellest ka langev trend eelmine aasta.... See aasta oskame me tõestatult kiiresti sõita vaid nr 1 fokaga ehk 2-12kt või 1-6m/s tuult. Uued masti trimmid on vaikse tuule jaoks on olnud äärmiselt kriitilised. Miskipärast aga on keskmises tuules nüüd järsku elu väga, väga raske. Pidevalt 0,2 sõlme kiirust puudu. Ja masti trimmid on samad mis eelmine aasta. Ei tea ka mis valesti on. Pole olnud just palju võimalust välja ka mõelda. Rohkem vaikse tuule sõitu olnud. Eelmine nädal läksime merele asju klattima, kuid tuult puhus 20kt. Mitte päris 11kt mis ennustus lubas. Ehk jõuab enne EM starte ühe trenni teha ja küüned taha saada.
Registris 16-24kt olime me eelmine aasta nagu kännu taga kinni, nüüd uue J3 fokaga on asjad nii hästi kui ühel X-35 saab olla nendes tingimustes. Raske palliga võidu sõita, ent talutav.
Allatuules olime enamvähem, kui vabalt sõita saime. Kuid suures fliidis kippusime selja taga oleva metsa sisse ära uppuma ja nii kippus elu väga raske olema. Allatuules peaks me nüüd justkui tükk maad kiiremad olema. Spinnid on kõik uued ja suuremad. Meil on nüüd ka päris (ja päris hea) reacher, ilma milleta offshore/coastal sõidud muret tekitasid. Mure on aga selles, et S1 ja S2 küll liiguvad hästi, ent nendega on äärmiselt raske sõita. Ja meil on väike mure meeskonnaga.
Esimene soodimees Egon puudus tervisehädade tõttu hooaja ainsalt korralikult võistluselt, BOWilt Soomes. Seega pole ta sisuliselt uusi spinne näinudki. Rääkimata nendega sõbraks saamisest. Saime ju uued purjed alles päev enne BOWi kätte. Lisaks oli meil suurepärane plaan tõsta otsustusprotsess kaptenilt grootsoodist eraldiseisvale taktikule kellel oleks ka päriselt aega ümbrust jälgida ning suures fliidis meid paremini positsioneerida. Muudatust sai harjutatud pikalt ja koostöö sujus juba väga hästi. Kahjuks aga leidis plaan eile ootamatu lõpu - Siim ei saa meiega kahjuks Poola tulla. Ühtlasi asendas ta ka Egonit esimeses soodis BOWi ajal. Niiet läheme võistlustulle ametlikult pimesi.
Aitab nüüd halast. Reedel anname Roomassaares otsad ja sõidame üle. Siis jääb üle vaid tõestada kas oleme mehed või ei ole. Kas suudame kohaneda või ei suuda. Tehnika meid igatähes ei peata, paat on kiire. Kui nüüd suudaks muutunud olukorras piisavalt kiiresti oma käigu leida ja muutuvates oludes kiiresti ka käiku vahetada. Käik on seekord meie taktik.
Tol hetkel olime me väga kiired 9-14kt ehk 4,5-7m/s tuules. Seda tõestasid ka väga edukad esimesed sõidud MMil. Meil oli täielik käigupuudus kõiges mis vajas nr 1 fokat ehk 2-10kt. Sellest ka langev trend eelmine aasta.... See aasta oskame me tõestatult kiiresti sõita vaid nr 1 fokaga ehk 2-12kt või 1-6m/s tuult. Uued masti trimmid on vaikse tuule jaoks on olnud äärmiselt kriitilised. Miskipärast aga on keskmises tuules nüüd järsku elu väga, väga raske. Pidevalt 0,2 sõlme kiirust puudu. Ja masti trimmid on samad mis eelmine aasta. Ei tea ka mis valesti on. Pole olnud just palju võimalust välja ka mõelda. Rohkem vaikse tuule sõitu olnud. Eelmine nädal läksime merele asju klattima, kuid tuult puhus 20kt. Mitte päris 11kt mis ennustus lubas. Ehk jõuab enne EM starte ühe trenni teha ja küüned taha saada.
Registris 16-24kt olime me eelmine aasta nagu kännu taga kinni, nüüd uue J3 fokaga on asjad nii hästi kui ühel X-35 saab olla nendes tingimustes. Raske palliga võidu sõita, ent talutav.
J3 |
Allatuules olime enamvähem, kui vabalt sõita saime. Kuid suures fliidis kippusime selja taga oleva metsa sisse ära uppuma ja nii kippus elu väga raske olema. Allatuules peaks me nüüd justkui tükk maad kiiremad olema. Spinnid on kõik uued ja suuremad. Meil on nüüd ka päris (ja päris hea) reacher, ilma milleta offshore/coastal sõidud muret tekitasid. Mure on aga selles, et S1 ja S2 küll liiguvad hästi, ent nendega on äärmiselt raske sõita. Ja meil on väike mure meeskonnaga.
Esimene soodimees Egon puudus tervisehädade tõttu hooaja ainsalt korralikult võistluselt, BOWilt Soomes. Seega pole ta sisuliselt uusi spinne näinudki. Rääkimata nendega sõbraks saamisest. Saime ju uued purjed alles päev enne BOWi kätte. Lisaks oli meil suurepärane plaan tõsta otsustusprotsess kaptenilt grootsoodist eraldiseisvale taktikule kellel oleks ka päriselt aega ümbrust jälgida ning suures fliidis meid paremini positsioneerida. Muudatust sai harjutatud pikalt ja koostöö sujus juba väga hästi. Kahjuks aga leidis plaan eile ootamatu lõpu - Siim ei saa meiega kahjuks Poola tulla. Ühtlasi asendas ta ka Egonit esimeses soodis BOWi ajal. Niiet läheme võistlustulle ametlikult pimesi.
Aitab nüüd halast. Reedel anname Roomassaares otsad ja sõidame üle. Siis jääb üle vaid tõestada kas oleme mehed või ei ole. Kas suudame kohaneda või ei suuda. Tehnika meid igatähes ei peata, paat on kiire. Kui nüüd suudaks muutunud olukorras piisavalt kiiresti oma käigu leida ja muutuvates oludes kiiresti ka käiku vahetada. Käik on seekord meie taktik.
Kommentaarid