Tagasi!

Jah, Minni on vees. Reedel sai enne KJK suurt tõstmist paadi vette ja laupäeval kõik tükid külge tagasi pandud ning suurem sise- ja välispesu tehtud. Täna käisime aga juba hooaega avamas ja esimest trenni tegemas. Väga kena ilm ja 1-4m/s puhuv tuul. Hämmastav on, et Kalevis on pea kõik jahid juba laupäevast saati vees, kuid merel nägime vaid "uut Tuulelaulu" , ühte kruiserit ja ühte Conrad 24 seebikarpi. Meie aga võtsime vaatluse alla säärase tüki Tallinna lahte:



Päris korralikult sai tiirutatud.14,9nm, 28 pauti ja 46 halssi. Lõpuks hakkas juba välja ka tulema :-)

Aga mis meil siis sellel aastal plaanis? Nagu ikka ei ole me talvel käed rüpes istunud ja suve oodanud.

  • Võistelda plaanime sel aastal ORC IV grupis. Koos omasuuruste paatidega. Sel aastal gruppide piirid veidi muutusid ning natuke on meil see aasta ka paat raskem. Ehk isegi kergem meeskond. 
  • Raskem on paat seetõttu, et meie kiil oli väikese valearvestuse tõttu veidi alakaaluline. Eks seda märgati eelmine aasta merel ka kuidas "Minni ikka nii hirmus kreenis on". No eks kreen ole pigem trimmi küsimus. Aga 80kg on nüüd kiilu juures otsas. See ei tee endiselt kokku päris disaineri ette nähtud 650kg ballasti, kuid juba peaaegu. Elame näeme kas läks paremaks või halvemaks
  • Seoses eelmise aasta madalatooniliste vibratsioonidega kiilus, otsustasime lasta kiilu Ridasel üle lamineerida (varasemalt oli puhas malmivalu). Nüüd on asemel vaikseamad ja kõrgematoonilised vibratsioonid :-) Aga eks see lamineerimine ja tegemine oli pigem, et kere-kiilu ühenduse ilusaks saaks ning 80kg tina ilusti pulbaga ühtiks.
  • Ostsime kõvema ilma jaoks nr 4 foka. Nr 1 ehk medium-light ja nr 2 ehk medium-heavy olid juba olemas, kuid üle 12m/s tuulega oli seni raske. Et mitte öelda päris jube ja ebameeldiv. Esimesena eestis (vähemalt sel sajandil) on meil see puri ka rehvitav täielikuks tormifokaks. Seega peaks olema nüüd kaetud kogu tuuleregister, 0-50 sõlme.
  • Kui eelmine aasta oli meil suur AP spinnaker, mida kasutada tuulte tugevuse 0-20 sõlme vahel ja üks pisike raske spinnaker, mida me uue paadiga üldse kasutada ei saanud, siis nüüd on kõvemate tuulte jaoks meil hoopiski gennaker. Natuke naljakat värvi on, kuid täitsa kobe kasutatud puri. 

  • Kuna meie taglasetüüp on trimmi seisukohast üks keerulisemaid, siis otsustasime hankida omale korraliku tensiomeetri. Harken Rigtune abil saab vantide pingeid suisa kilo täpsusega reguleerida. Esialgu me kaugemale ei läinud kui 8kg. Aga ega see viimne kilo polegi nii tähtis, pigem on oluline trimmi ja ilmastikuolude kokku sättimine. Ja muidugi selle päris õige trimmi leidmine. Meie seda veel leidnud ole. Hetkel tundub üleüldse, et paat läheks justkui vasakul halsil topelt hästi edasi ja paremal oleks justkui kännu taga. Elame näeme..,
Eks kindlasti sai veel toimetatud. Ja kõvasti tegemist on veel ees. Näiteks on Ridaselt tulemas uus roolileht ning praeguste pukside asemele ka Jefa laagrid. Inhaulerid, vajalikud stopperid jms vajavad paigaldamist tekil. Mööblitki tahaks natuke juurde jõuda panna. Eks näis kaugele enne Väina jõuame.

Kommentaarid