E4 kasikavõistlused lühirajal

Seekord täieti vaimuvaene pealkiri postitusel. Aga nädalavahetusel oli kõva vaim sees! Toimusied E4 karikavõistlused lühirajal. Ning on suisa masendav kui laisad meie purjetajad on. Häbiväärselt vähe paat oli kohal sellel suurepärasel võistlusel. Sel aastal õnnistati ilmaga ka veel suisa nii, et anna aga olla :-)

Kõigepealt 1. päev. Laupäev. AP üleval. Udu. Kui kaldalt udu taanduma hakkas, siirdusime merele. Seal läks aga asi päris tihkeks, niiet sai veidi veel oodata. Aga vastupidiselt tavapärasele pahatahtlikule udule, oli seekord udu sees ka tuul. Päris rõõmus 6-8m/s puhunud tuul. Mõned pagid käisid üle 8 ka nii tagumikutunnetuse järgi.

Olime hooaja esimesed kaks starti korralikult untsu keeranud ja seetõttu panime nüüd startidele erilise rõhu. Ja kaunis tulemuslikult. Saime suuremal osal startidest ikkagi meie kolmese (Leila, Blanca, Minni) grupi parimad lähted. Vähemalt omast arust.

1. sõit. Hea start stardilaeva poolt. Natuke rabe kiirendus, enti siiski täpselt õige positsioon:

Foto: Lii Kõlli

Paut paremale, eelistatud ja tugevama tuulega raja äärele. Sõitsime head kiirust ja esimeseks pealetuulemärgiks olime juhtimas. Spinn üles, allatuult, märgivõtt:


Fotod: Lii Kõlli

Viimsel pildil on veel taustal näha Blanca ja Leila spinnid. Õiget pidi uuesti üles märki ning võit käes. Ligi 1,5min edu konkurentide ees.

2. sõit. Tohutu puterdamine ja kõik otsad sõlmes, spinn sõlmes. Teisel krüssuotsal ei jõudnud kordagi isegi krüssukiiruseni, kuna pidevalt oli vaja midagi toimetada. Olgu see spinniotste üle tõstmine või misiganes. Ja Blanca läks kõrgust. Läks kõrgust nagu LOOM. Täiesti utoopiliselt hea kiirus ja kõrgus. Tegelikult märkasime juba esimeses sõidus, et meil on kõrguse asemel ainult kiirus. Mõtlesime küll, et kui on kiirust peab ka kõrgust tulema aga.... Blanca edestas meid finišis füüsiliselt 23 sekundit. Teine koht. Purjevahetus nr 2 foka peale. Ehk saab tuuleoludele sobilikuma purjega paremini kõrgust. Ette rutates - ei saanud.

3. sõit. Täiesti ilmselge, et me ei lähe ÜLDSE enam kõrgust. Teisel spinniotsal läks spinn üles nii, et alaliigil oli konkreetselt sõlm sees. Aga ka Blanca tegi tahtmatuid manöövreid ja kaotas märgis korra paadi üle kontrolli.  Suutsime siiski end kuidagi Blanca traaversisse sättida. Isegi vööri saime ette. Kapten vandus, et EI, Blanca EI SAA finišis vööri ette. Ja siis hakkas tuul vaikima. Blanca oli aga mitmed paadipikkused Pirita pool ning seal oli tsuts rohkem tuult. Üks hetk sõitsime auku - spinn koos, vindex teeb ringe. Keegi midagi teha ei oska. Banca finišeerus minut enne meid.... Leila oli aga paksus-paksus udus ära eksinud, ning ei leidnud starti üles. Lõpptulemuseks oli meist veel omakorda kolm minutit maas.

Oli ilmselge, et meil ei ole kõik käiguga korras. Oli meie ilm. Me oleks pidanud ka loomamoodi kõrgust minema... Päeva lõpetas uus masti trimm. Sellele omakorda järgnes meeskonna ühine saunaskäik, kuhu jõudsid vaid kolm meest. Ja sealt seltskonnast ühele tuli ka naine umbestäpselt esimese leili susina peale järgi. Lõpptulemuseks oli laupäeval roolimees päris ähmane ning ka klaver värises hirmust alkohoolsete jookide ees. Saunatajad ja töönarkomaanid olid ainsana vormis.

Igatähes oli korralik plekk ja leili võis visata suisa tekil. Ootasime ja ootasime trussikute väel ja praadisime. Ja siis järsku tuli külm tuuleviirg, ning kogu meeskond oli 40 sekundiga täis tunkedes ja mütsides. Ja peagi oli ka AP all ning stardiks valmis. Enne starti jõudsime veel natuke Blancaga käiku võrrelda ning tundus, et masti trimm sai korda. Kõrgus oli tagasi.

Küll aga tuli loll idee. Jätta kapten rooli. Sõitma oma elu teist võistlusstarti. Olles loomult natuke agressiivsem, kui Marek, kes tavapäraselt roolis, läks ka stardivile eel kergelt adrenaliiniseks. Blancaga sai mitu korda seotuks ning mitu korda sai ka see seotus katkestatud. Kuniks üks hetk olid nad liiga lähedal. Enam seotust murda ei saanud ning... grupi parim lähe. Aga protest. Kaptenil oli veel adrenaliinist pulss nii üleval ja 100km/h toimunud situatsioon läbi analüüsimata, kui meeskond oli juba trahviringiks valmis. Ka positsioon  oli ringi tegemiseks sobilik. Trahviring õnnestus täielikult. Pärast seda krüssus jõudis aga mõistus järgi ning tekkis võimalus olukorda analüüsida. Me ei saanud seotust murda, me ei saanud ka ruumi anda - oleksin Blancale päramootori kanna sisse keeranud. Seega tehniliselt oleks protest olnud vaieldav. Aga elu õpetab. Kui ei ole harjunud roolis olema, siis sääraste olukordade analüüs eriti. Oleks pidanud olema tükk maad verbaalsem ning kohe karjuma, et antagu ruumi ruumi andmiseks. Kui aga on oht kered (või mootorikand kerega) kokku panna, siis toimub kõik nii kuramuse kiiresti, et....

Igatähes. Olime konkurentidest maas. Plaan oli teha kaks pauti ja märki minna. Aga mida aeg edasi, seda rohkem tundus, et pressib märki ära. Ei pressinud. Lisapaut ning siis alles märgivõtt ja spinn üles.

Allatuulemärgiks olime konkurentidele natuke sappa võtnud, ning märgi võtsime praktiliselt kohe pärast Leilat, kes oli 1-2 paadipikkust Blancast maas. Märgivõtt õnnestus hästi ning saime Leilale peale. Uuesti oli plaan minna lisaslaagiga märki ning mitte teha nurgakat. Aga seekord tundus märki välja venitamine veel erakordselt realistlik! Teistel oli vist isegi ülekrüss. Leilal kindlasti. Ja olekski nibin nabin ära läinud, kuid enne märki tuli 3. võistlusgrupi armaada meile vastu. Ning pealt sõitis läbi Brigitta-X. ning vsiuhh, läinud meie sansud. Viimasel hetkel jälle lisapaut ning märgivõtt viimasena. Seekord teistest juba piisavalt maas. Sõit sõidetud. 3. koht. Kokkuvõttes 2. koht.

Võib tunduda, et meie 1-2-2-3 seeria näitaks justkui allakäiku. Aga vastupidi - saime iga sõiduga kiiremaks ja tugevamaks. Ning masti trimm on nüüd juba selline, et kannatab ka kõige teravamate meeskondade vastu astuda. Nüüd alles hakkab hooaeg huvitavaks minema!



Kommentaarid