Muhu Väin 2015

Foto: Piret Salmistu
1.      etapp: Tallinn ring
Kõik oli vahva. Meeskond oli koos. Oli vaid teada, et enne 2. etappi tuleb Taavi Pirital kiiruga maha panna ja ruttu järgmise etapi starti tormata. Aga starti oodates selgus, et groodil on üks liist taskust põgenemas. Niiet see tuli alla võtta. Ja kuna tuult ning laine oli palju ja start oli Pirita lähedal, siis panime ühtlasi juba kas Taavi kohe enne esimese etapi starti maha.
Sõit ise oli vahva. Liikusime hästi ning olime enne esimest märki kaunis heal positsioonil. Füüsiliselt kolmandad Katariina II ja Sugar 2 järel. Kahjuks tegime paar halba pauti, hävisime, jäime teeõigusest ilma ning enne vabatuule otsale keeramist oli hea positsioon läinud. Vaba tuult aga ei olnud palju. St jäime teiste varju ja ei saanud sõita oma sõitu. Paljassaare otsast allatuult keerates otsustasime hetke viivitada ja tõmmata spinni üles teisel halsil. Ja nii kui ta üles läks lendas allatõmbe ots. Nägime tükk aega vaeva, et see korda saada. Spinn alla, tükk ukerdamist, spinn uuesti üles. Igatähes erilist medalisõitu oodata ei olnud. Aga täitsa vahva oli. Jäi mälestus heast krüssukäigust. Tulemus 13. koht.
2.      etapp: Tallinn-Kärdla
Jäime starti täpselt minuti hiljaks. Vöörimehed olid ametis vestide selga ajamisega ning ei saanud liinile tagasi pautida. Võib-olla oleks ehk isegi ka.. See selleks. Esimese krüssu lõpuks olime juba paarist esimesest ORC II paadist mööduda suutnud. Järgnes pikk ja kole vabatuule ots Naissaare põhjatippu. Groot lappas korralikult ja ega meie paadil erilist vabatuule käiku ka ei ole. Korralik lõhkumise ots. Naissaare põhjatipus keerasime krüssu ja saare lääneküljeks olime veel 6 skalpi võtnud. Aga kõigel oli hind. Üks meeskonnaliige oli täiesti merehaige ja ühe olime juba Piritale maha pannud. Natukese aja pärast jäi ka teine meeskonnaliige merehaigeks. Kolmas mees istus poordis ja ei söönud ega joonud midagi pea kuni Kärdlani. Nii olimegi hommikutundideks täiesti süsid, kes me seal paadis veel vähegi operatiivsed olime. Aga no kõige hullem ei olnud, 5. finišis, tulemuseks 13. koht.
3.      etapp: Kärdla-Kuivastu
Start läks hästi, kuid käiku ei olnud. Tuult ka ei olnud. Aga see peaks just meie paadi eelis olema. No see selleks, saime kuidagi liikuma ka krüssus ja saime mõistlikul ajal uue tuule. Allatuules saime mööda Cherié-st. Ja siis hakkas tuul uuesti vaikima. Venitasime mis me venitasime, meri peegelsile. Aga X-35 liigub plekis spinni all nagu loom. Nii kui keegi kuskil köhatas ja meetrikese tuult andis, oli meil minek sees. Harilaiu all olime juba füüsiliselt 4. kohal olles mööda sõitnud Katariina II ja Reval Café-st suisa toore käiguga. Aga me polnud üksi, otse meie ees oli leedukate Extreme, samuti X-35. Pikalt suisa meetrite kaugusel.
Harilaiust edasi oli pikk pooltuule ots Muhu alla. Kõvemad mehed kangutasid spinniga, vähem kõvad natuke vähem. Aga ei võitnud üks ega teine. Hävisid need, kes proovisid spinniga sõita, kuid nii kõvad mehed ei olnud. Näiteks meie. Raugi kandis sai juba täitsa sõita isegi spinniga. Aga siis keeras jälle krüssuks. Punnitasime mis me punnitasime, kuid tagant tulijad said kauem spinni sõita ning meile protokollis jälle 13. koht. Kuigi finišeerisime täitsa viisakalt ca 5. paadina.
4.      etapp: Kuivastu-Roomassaare
Pikk krüssuots. Kord oli käiku, kord ei olnud. Eest hakkasime ära rebima aga alles viimasel kolmandikul ning erilist pääsu meil seega ei olnud. Vara sees, kuid tulemuseks 13. koht.
5.      etapp: Roomassaare-Pärnu
Spinnistart. Jäime grammi hiljaks, kuid liikusime hästi ja olime esimeses märgis heal positsioonil. Järgnes pikk pooltuule ots, kus meie oma paati trimmi ei saanud. Kõik tulid selga. Isegi mööda mindi. Aga kui lõpuks spinni üles saime, siis hakkas paat jälle liikuma. Aga tuul ei vastanud otseselt ennustustele, mida meie vaadanud olime. Ei ilmateenistus ega Windguru ei suutnud ennustada sellist plekki. Igatähes ei olnud me ei võidumehed ega kaotajad. Ei läinud me hullupööra merele ega hoidnud ka hullupööra Saaremaa alla. Võidumehed läksid Saaremaa alt. Kaotajad merelt. Aga pärast Kihnut tuli tuul ikka tagant ning tagamised said rõõmuga meile mitu miili järgi võtta. Lisaks olid ajalised vahed uues ja tugevas tuules hoopis teist masti, kui nad oleksid olnud siis, kui pidanud 4 sõlmega lõpuni tiksuma. Tulemuseks… Üllatus-üllatus! 10. koht.
6.      etapp: Pärnu Ring
Korralikult tuult. Hea start, kõik super luks. Olime füüsiliselt 4. kohal, kui raja pea kõige kaugemas otsas kõlas hõige „MEES ÜLE PARDA“. Järgnes päästeaktsioon, kus kõigepealt proovisime purjede all hakkama saada, kuid olime lõpuks sunnitud need siiski alla korjama ja mootori käivitama. Lainet ja tuult oli liiga palju, et turvaliselt toimetada. Katkestamine ja mootoriga koju. Aga kõik hästi, palju väärt kogemusi edaspidiseks!
7.      etapp: Pärnu lühirada
Foto: Piret Salmistu
Tuult 7m/s. Justkui perfektne. Hea start. Aga käiku krüssus ei ole. No oli ka aga mitte ootuspäraselt. Allatuuled läksid aga hästi ja möödusime mitmetest paatidest. Erititi esimesel allatuule otsal, kus tegime kiiresti pärast spinni heiskamist halsi. Tulemuseks protokolli 5. koht. Aga teine rajasõit tuli veel ning seekord enam nii hästi ei läinud. Krüssus olime hädas, allatuules liikusime, kuid juba esimeses allatuule märgis läks hapuks. Jäime My Cari ja Extreme taha karpi ning kirsiks tordi otsas tuli veel Silva tagant otsa. Kohe päris otsa. Ahtrikantsel kõver, ahtrituli läinud, geelis praod. See lõi meid veidi sünkroonist välja ja edasi läks juba sõit allamäge. Või vähemasti too teine krüss, mis pärast märki oli meenutas kangesti meeleheidet. Tulemuseks 10. koht. Anti veel üks start, kuid tuult oli liiga vähe ja see katkestati. Olime kokkuvõttes tulemustega rahul, kuid siis hakkasid asjad juhtuma. Kõgepealt tehti 5. kohast 5-6, mida jagasime Katariina II-ga. Ja siis pärast kõikide protestide kuulamist jäi meile hoopis 6. koht. Katariina II sai heastamise niiet ronis meist mööda nii esimeses kui ka teises sõidus (mida ta ei sõitnud reelingupostipuudulikkuse tõttu).

Kokkuvõtteks:

Oli keskmisest tükk maad raskem Väin. Pikad otsad, keerulised tuuleolud. Väsitav. Aga eks me õpime ja harjutame. Kogemusi tuleb iga tunniga ohtralt juurde. Küll üks päev hakkab paremini minema. Või saavad meist väga head harjutajad J
Tegelikult on natuke kahju ka sellest, etkõik pildid ja vided selle aasta Väinas on tehtud Olympicust, Katariina II ja Sugar 2-st. Varem mõtlesime, et väiksed paadid on liiga väikesed, et pildile jääda. Aga tuleb välja, et see on ka suurema paadiga paras kunst. Peab paremini poseerima :)