Pillikeeled pingale

Hirmus paugutamine läks enne Baltic Offshore Weeki lahti. Elik Eesti-Soome meistrivõistlusi avamerepurjetamises. Pool Eestit tegi uued mõõdukirjad ühe päevaga. Aga kesse neid kõiki analüüsida jõuab. Võibolla olulseimad punktid siin on, et meie 1,5 kuud hilinenud spinnid jõudsid kohale ja peaksime nüüd allatuules veidi kiiremad olema. Aga natuke olulisem muudatus oli My Cari transformatsioon X-35-st selleks, mida automaailmas kutsutakse sleeperiks. Elik näeb välja natuke nagu tavaline koduperenaise X-35 aga tegelikult on ilge püss. Mis siis on tehtud (jutu ja kuulujutu järgi):

  • uus "Matteo Polli" kiil. St spetsiifiline ORC optimeeritud lahendus kus valem arvab, et see veab metsikus koguses vett kaasa. Aga tehniliselt peaks ta olema oluliselt paremate hüdrodünaamiliste omadustega kui standard naelakast. Standardkiil on ikkagi 90-date stiilis L-bulb. Alla pandi aga kõvasti madalama raskuskeskmega ja ka kokkuvõttes RASKEM T-bulb. Directo FB lehelt Polli disainitud Italia 9.98 kiil milline My Cari oma 1:1 välja kindlasti ei näe..
  • Uus rool. No rool tegelikult ei ole X-35l ise kõige hullem aga rooli asukoht on vale. Seda saab natuke korrigeerida ehk teise profiili ja tasakaalu muutmisega. Seega sealt saab paremat kontrolli aga palju kiiremaks minna ei saa. Mõõdukirjas pole aga miskipärast juttu süsinikust. Samas ilma süsinikuta ei ole võimalik teha väga head roolilehte. St eks igasugu hulle on aga süsinikmatti on reaalselt vaja kasutada et saavutada õige jäikus mõistliku kaalu juures. Küsige Ridas Kaleininkaselt kui ei usu.
  • Uus süsinikust rooliratas. See on lihtsalt tore. Tõele au andes on isegi vaadatud netist pilte ja hindasid. Aga pärast 5-8k eur hinnasildiga otsaette saamist on isu üle läinud. Alumiiniumrool on ok. Süsinik palju kiiremaks ei tee.
  • Mast. Süsinikust. No X-35 masti ei oleks raske paremini teha. Eriti kui teha ta süsinikust. Tohutu kaaluvõit. Koos poomiga raskuskese oioikuipaljumadalamal. Kõva võit keskmises ja tugevamas tuules. Kui just masti disainiga tuksi ei lähe. Samas praeguse mõõdukirja peal pole süsinikmastist veel juttu...
  • Vandid. Jutu järgi "edevad". Aga praktiliselt on vist ikkagi pandud rod või tavaline vaier. Mõõdukirjas süsinikvantidest juttu pole. 
  • 100kg ülearust kaalu maha. Ega seal muud võtta pole kui akud. Kõik muu on grammide nokkimine. Uste ja laudade asendamine kergematega jms. Mingist hetkest (kaalust) alates läheb liiga kalliks. Lihtsam on eemaldada tankiakud ja panna liitiumakud asemele. Meie jälle panime isegi suuremad tankiakud paar aastat tagasi :)
  • 15 ruutu suuremad spinnid. No elame näeme kui lust neid kanda on. Vaikses tuules on muidugi metsik eelis. Ja meie peaks mõõdukirja järgi neist kiiiiiireeeemaaaaad olema.
Aga mõõdukiri...
Kaal: +69kg
Süvis: -17,6mm
Märguv pind: 1,67m2
CDL: -0,15 või midagi säärast. 
Muidugi 15m2 suuremad spinnakerid...
Pall: marginaalne vahe. 

Seega paat läks raskemaks. See on aeglane. Süvist tuli maha - see võiks olla hägusalt seotud sellega, et paadil on kehvem püstuvus. Aga reaalselt ei ole. Märguvat pinda tuli päris palju juurde. Mitte päris 10% aga 7% ikka. See viitab, et paat peaks jups maad aeglasem olema. CDLi muutus viitab konkreetselt sellele, et paadi käiguomadused krüssus on muutunud (VPP jaoks) tükk maad kehvemaks. Aga on üks asi millest ma ei rääkinud. Club sertifikaadilt ei näe kreenikatse ja vabaparraste mõõtmise tulemusi. Aga stabiilsusindeks jm on olemas. Enne olid stabiilsusindeks ka stabiilsuse maksimum kuskil 115-117 kraadi X35 paatidel olenevalt sellest kuidas tuunitud olid siis nüüd My Cari numbrid on järsku 130 kraadi juures. Seega täitsa seal kruiserite kandis. Võiks nagu eeldada, et "kaunis sportlikult tundlik" paat võiks nüüd nagu tank püsti seista. Kui võtad 100kg mastist ja 100kg sisust maha aga paat kaalub 69kg rohkem siis on see kaal tõenäoliselt pulbas. Ja sellele kõik viitab. Peaks kõvas tuules liikuma mis hirmus. Aga kas jääb vaikses mätta taha kinni?

Niisis kokkuvõte. Kui seni olime My Carist füüsiliselt selgelt kiiremad, siis nüüd peaks me kõigi eelduste järgi olema oluliselt aeglasemad. Samas palli järgi peame neist kolmapäevakutel ikka jupp maad kiirem olema. Nimelt ei oska Vana ise ka arvutada Performance Curve'i mis on kasutusel BOWil ja hiljem Gdanskis. Saame vaid lihtsaid Time On Time võrdlusi teha.
Kui mitu sekundit tunnis peab Minni konkreetset konkurenti edestama. Kui number negatiivne, siis peab konkurent Minnit edestama.

Huvitav anomaalia on, et ORC VPP on kuidagi ära tuvastanud, et uues seadistuses peaks My Car tugeva tuulega meist kõvasti kiirem olema. Avamerel. Aga miks ta arvab, et sama paadiga rada sõita ei saa, seda ei oska öelda. Igatähes olgu mis on. Meie sõidame ja anname endast parima. Reede-laupäev on vaikne tuul. Küll me oma kandle ka häälde saame.... Sõidame natuke, siis kirjutan uuesti. Ka Reval Café uuest kiilust võiks ju kirjutada. Hetkel veel natuke vähe seda õlg õla kõrval rüselemist olnud.

Kommentaarid