Kolmapäevak nagu kolmapäevak ikka (II KJK seeriavõistlus)

Koheselt pärast sadamamuulide vahelt välja jõudmist oli selge, et meie grootsoot enam stopperis kinni ei seisa. Ka väe ja võimuga. Olukord nägi päris nutune välja. Käsitsi ka hoida ei jõua. Vähemalt krüssus mitte. Viimasel hetkel sai soot paar pange vett ja hakkas natukenegi pidama.

Start oli päris hea. Otse Tuulelaulu sabas. Suutsime seal ka mingi aja olla, ent iga manöövriga läks situatsioon hullemaks. Ja selleks ajaks kui nad pealetuule märgi ära võtnud olid ning spinn vedas, olime meie juba tubli tükk maad taga. Muuhulgas polnud meil ka spinnipoom küljes.

Allatuule otsal olime pärast miskiseid sekeldusi, mida päris täpselt ei mäletagi, viimased. Oli ilmselge, et meie raske spinni jaoks oli tuult liiga vähe ja see lihtsalt ei vedanud ja kõik. Ja siis tuli meie vana sõber Matilde, kes nagu ikka keeldus teed andmast neile, kel on teeõigus. Miks meie neile jalgu jääme - ei tea. Igatähes sõitsid vaprad velled siis meist pealpool tuult. Vahepeal veel meelega vallates. Seetõttu polnud meil ei momentumit, et mööda minna ega ka kuskile asja halssida. Vahva asja juures oli see, et Matilde härrased sõitsid gennaker pakkis ja lotendamas meie tuule ees päris tükk aega. Ja kui me lõpuks ära halssisime, et needusest pääseda, siis sõideti edasi gennaker liblikas. Miks see hea idee on ei oska mina ega ka vist keegi teine öelda. Igatähes retoorika pardal oli, et mina neid õpetama ei sobi ja et nii ongi kõige õigem sõita nagu nemad seal lehvisid. Härrad, kui te seda blogi loete, siis teadke, et järgmine kord saate disklafi. Küll ma selle 500 krooni protestiraha leian. Selline see sport igatähes välja nägema ei peaks.

Allatuule märgis saime nibin nabin spinni alla, kuid kuidagi ei õnnestunud see genu ja groodi sisse tõmbamine ning soodid läksid vahepeal täitsa lahti. Eneli oli aga märgist suisa mööda põrutanud ja jälitas meid. Silmnähtavalt kiiremini ja kõrgemale ta igatähes ei läinud. Pealetuule märki minnes pautisime liiga hilja ja siis polnud tuule ebasoodsa keeramise vastu enam midagi teha. Track siin ülal näitab, et vajusime kõvasti alla. Trimmiga ma nüüd ka nii puusse ei saanud panna. Ma ise loodan vähemalt. Ju ikka tuul keeras..... Ka teistel oli probleeme ja nad ei sõitnud märki ära ning mõni pidi kaks lisapauti tegema.

Spinni saime üles. Seekord kerge. Vedas, töötas. Halssisime isegi täiesti edukalt. Võtsime märgi ja kodu poole. Tuul tegi aga tükke ja nagu ka varasemal krüssuotsal oli mul genu trimmiga probleeme. Tracki järgi tabasime aga tuult hästi ja nurgad tulid head. Mida me aga ei osanud oodata, oli üüratu triiv sadama muulide taga. Paat läks ikka täitsa sinna kuhu tahtis. Ja siis paremal halsil liikudes tuli jälle Matilda, kes ei olnud üldse seda nägu, et meile teed annaks. Olles juba kogu retoorikaga kursis tegime paudi ideaalsest varem ja andsime teed paadile, kellel teeõigust polnud. Igaks juhuks isegi natuke rohkem, kui kogenud purjetajal vaja. Sest ka paremal halsil olev alus peab tegema endast kõik, et vältida kokkupõrget...

Sadama muulide vahel olid tingimused voolulised ning olime sunnitud tegema kaks lisapauti, et mitte muuli sõita. Tulemus - lohutusauhinnaline kolmas koht.

Kui keegi küsib kuhu Eneli jäi, siis nad heiskasid viimases pealetuule märgis spinnakeri üle parda, püüdsid selle siis elegantse MOB manöövriga välja ja viskasid sügavikku paar tükki spinni poomist. Hämmastavalt vähe kaotasid sõites viimasel spinniotsal genuga! Au ja kiitus! Järgmine võistlus lubati MOB manöövri asemel sudokut lahendada. Ehk isegi liitume :)

Anonüümne ütles …
Jorisen siin anonüümsena teatud põhjustel, aga muidugi andke järgmine kord Matilda vastu protest sisse. Nii ei saa ju rallit sõita!
Matilda ütles …
Hoi vabandan selle spinni intsidendi pärast,liblikas püüdsime gennakeriga sõita kuna selle tuulega gennakeriga alla sõita polnud lihtsalt kuidagi võimalik,eks siis leiutasime mida teha,muuli juures paraku pautisid ise väga varakult ära mis tõttu ei näinud põhjust midagi ette võtta,kui Sa oleks tulnud kindla sooviga teed saada küll oleksid saanud ma ju nägin teid tulemas ja olin valmis selleks. Kuigi ega mul seal väga kuhugi minna nagu ponud enam kuna muul kippus juba ette jääma.Loodetavasti saame spinni varsti sõitma ja Teile rohkem meelehärmi ei tekita.
Andres ütles …
Siis kõik hästi! Pärast kahte korda, kui 10 jalga pikemalt aluselt teed ei saa, ei julge enam kolmandat korda küsida ;-)

Ma pole küll ehk hea inimene Teie paadi ja konkreetse purje eripära kommenteerima, olen vaid 6-7h gennakeriga võistlusel allatuult pressinud, kuid selle väikse kogemuse põhjal pakun, et oleks pidanud liblika asemel just teravat nurka sõitma ja tempo üles võtma. Ehk siis 110-125' tuule suunda oleks teoreetiliselt tekitanud 7-8 sõlme kiirust. Liblikas mina gennakeri korralikult vedamas hoida ei suutnud. Samuti ei suutnud mina gennakeriga ka märksa tugevama tuulega alla 140' tempot hoida Natuke ebamugav on allatuult sama hästi kui krüssata, kuid VMG peaks teoreetiliselt olema tunduvalt parem.

Jõudu!
Andres
Matilda ütles …
Eks probleem selle ongi et meil pole mastis veel siini kuhu spinni poomi kinnitada mis tõttu oleme sunnitud kasutama gennakeri mis tegelt varustuses ainult tervate kursside jaoks.Gennakeri hingeelust olen isegi aru saanud et 90 ja vähem kraadi sõidab asi tervamalt ja turvalisemalt kui spinn aga kuna kolmapäeval oli märk ju täpselt alla tuult siis 110 kraadi sõites jäädki sinna märki sõitma.küll ta oleks otse allatuult sõitnud aga kahjuks kui me oli ta just vedama saanud liblikas siis me kursid kohtusid kahtsusväärselt.