Foto: Keiti Väliste |
Kõigepealt õppetunniks see, et suuremas paadis on rohkem mehi. Ja mida rohkem mehi, seda rohkem erinevaid põhjuseid miks mitte merele minna. Või lihtsalt hiljaks jääda. Seega merele viimasel hetkel ja 6-kesi. Mida on täpselt 2 kätt liiga vähe lühiraja, tuuleolude ja selle konkreetse paadi kohta. Nii juhtuski, et seekord ei jõudnud puht füüsiliselt mujalt startida, kui üle stardiliini minna. Aga kellelegi me jalgu ei jäänud ja hoidsime targu kõigist eemale. Sõitsime vajadusel segatud tuules jne. Loodan, et võistlevatest alustest keegi meie peale ei pahandanud. Andsime vastavalt võimalusele igal pool nii palju õhku ja ruumi kui oskasime.
Teine õppetund on, et ära usalda ilmaennustusi. Lubas alates kella 18:00-st vaikida. No ei vaikinud. Seega masti trimmi oleks võinud ka koos foka vahetusega natuke ägedama ilma jaoks kohandada. Paat on nii tohutu tundlik, et kohe, kui tuuleolud masti trimmile vastasid, lendasime krüssus nagu loomad. Kui tuult liiga palju ja taglas "pehme", ei olnud erilist käiku näha. Aga samas midagi hullu ka ei olnud. Pole olnud võimalust ju konkurentidega joonele panna.
Kolmas õppetund - vaata ette. Ka siis, kui liigud paremal halsil ja sul peaks igat pidi teeõigus olema. Sõsarlaev My Car sai eile uue küljeakna, kuna üks väiksem skalpellvööriga jaht ei suutnud tugevas tuules piisavalt kiiresti vallata. Ega seal midagi välistada enam vast ei olnud aga mõne teise nurga alt poleks ehk nii julmalt kajutisse sisse sõidetud, küsimus kahju koguses. Igatähes on meil nüüd natuke suurem jaht ja see ei ole automaatselt paremini nähtav. Ammugi ei näe meie selle purjede tagant paremini seda, mis ümberringi toimub.
Neljas tund. Vahetund. St spinnisõit on ju alati lust? Igatähes kui sul on spinnakere rohkem kui su naisel kingi, siis milleks kokku hoida :) Sõitsime eile 20% väiksema spinnakeriga ehk 92m2 asemel ca 73m2-ga. Ei olnud seda lusti sees, mis suurte spinnidega sõites. Võibolla kõige esimeses allatuules oli väike spinn õigustatud, veel ei teadnud, kas piiratud käte arvuga ilusti hakkama saame. Saime vabalt. Üldse saime eile paadi käsitlemisega täiesti üllatuslikult hästi hakkama. Tundub, et potensiaali on. Igatähes pärast oleks võinud juba suure spinniga edasi sõita. Rõõmu peaks ka olema. Ja poisid jäävad poisteks, kiirus on ja jääb meile pikikarvapaiks.
Kokkuvõttes oli vahva. Päris seda õiget krüssukäiku veel ei ole. Kindlasti mitte 8+m/s juures. Aga samas sõidame ka kaunis koleda disainiga groodiga. Tegu on täpsemalt 2006.a. talvel disainitud Northi X-35 klassi development purjega. St sellega eksperimenteeriti, kui klassi purjesid disainiti. On näha küll, et tegu on eksperimendiga. Võibolla see seletab ka miks selle purjega eriti sõidetud ei ole. Aga kes teab, vaikse ilmaga võib töötada isegi. Võibolla viies õppetund oleks, et proovi ikka võistluspurjedega ka õiged trimmid üles leida enne kui päris võistlused kätte tulevad?
Nii me siin tiksume ja harjutame. Sammhaaval harjume jõudude ja kiirustega. Otsime ja leiutame. Vahepeal jälle remondime. Näpud püsti!
Kommentaarid