Reeglijuttu kah v1

Kuna viimased kolmapäevakud on läinud kuidagi niimoodi, et silma on hakanud läbiv võistlusreeglite väärtõlgendamine, siis mõtlesin mõned punktid lahti kirjutada. No et kõigil lõbusam oleks. Ja ühtlasi edastan ühe sooja soovituse:
Ainult et meie kandis on lubatud üks ring vähem teha. Ei tasu üle pingutada.
Teisisõnu - palju uhkem on aumehelikult ring ära teha kui pärast protestiruumis proovida tehnilistel põhjustel protesti tühistada lasta. Siinkohal suured kiidusõnad ja pikk (maani) kummardus Koit Pautsile ja Rolf Relanderile, kes kohe päris kindlasti on aumehed!

Nüüd aga kaasuste juurde:

Teeõigusega paadile alla pautimine märgitsoonis.
Reegel 18.3 Pautimine Tsoonis
Kui tsoonis olev paat läbib vastutuule seisu ja on seejärel samal halsil paadiga, mis läheb välja märki, ei kehti seejärel reegel 18.2 nende vahel. Paat mis vahetas halssi a) ei tohi sundida teist paati kontakti vältimiseks purjetama kõrgemale tihttuule kursist või takistada teisel paadil märgist nõutud poolelt möödumast
Kokkuvõte: senikaua kuni pautinud paat ei sunni juba paremal halsil tsooni sisenenud alust üle tihttuulekursi ehk siis foka ei löö sisse on kõik korras.

Luhvamine liinil
Enne startimist ei ole jahtidel õiget kurssi. Seega luhva palju tahad. Aga mitte üle vastutuule kursi. Kui jaht läbib vastutuule seisu kaotab ta koheselt teeõiguse. Aga siin on aga:
Reegel 13 PAUTIMISEL
Pärast seda, kui paat läbib vastutuule seisu, peab ta andma teed teistele paatidele seni, kuni ta on jõudnud tihttuulekursile. Sellel ajal reeglid 10, 11 ja 12 ei kehti. Kui kaks paati on allutatud sellele reeglile samaaegselt, peab paat, mis asub teisest vasakul pool või teisest taga, andma teed.
Kokkuvõte: Kui ajad luhvates üle vastutuule seisu, siis oled SUNNITUD keerama tagasi tihttuulekursile. Ja muidugi tagumine või vasak paat peab andma teed.

Tagant otsa
Reegel 12 SAMAL HALSIL, SIDUMATA
Kui paadid on samal halsil ja sidumata, peab vabalt taga olev paat andma teed vabalt ees olevale paadile.
Kokkuvõte: Nii lihtne ongi. Tagant otsa sõita ei tohi. Vahet pole mis halsil keegi on. Näiteks ei tohi ka spinnakeriga ahterstaaki sõita.

Meenutame definitsioone ka: Anna teed
 (b) kui paadid on seotud, siis teeõigusega paat saab samuti muuta oma kurssi mõlemas suunas ilma, et koheselt kokku põrkaks.
Seega just väga palju ruumi vaja pole. Eraldi on kujundatud arusaam selles osas mis on järsk kursi muutmine ja mis on mõistlik. Aga sisuliselt ~30 kraadi siia-sinna ei tohi mingil juhul kohest kokkupõrget põhjustada.

Vöör ahtri alla ja kohe luhvame üles
Lihtsalt vööri ahtri alla pista ja siis üles luhvata ei tohi. Vastavalt ISAFi Casebooki CASE 53-le ei pea ükski alus enne midagi tegema kui teine alus on tema suhtes teeõiguse saavutanud. Elik seisvale alusele ei saa hooga külje alla sõita ja öelda, et sa ju nägid mind tulemas, oleksid pidanud varem tee andmisega alustama. Teeõigus saavutatakse siis, kui tekib seotus. Enne seda ei pea keegi midagi tegema. Kui seotus on, teeõigus on, siis peab andma aega ja ruumi tee andmiseks. Ja ruumi ei pea andma kiiremini, kui antud tingimustes võimalik teha on. Elik kordame veelkord - teeõiguse kaotamist ei pea eeldama!

Nüüd midagi huvitavat ka sekka:
Kaks jahti sõidavad kõrvuti vasakul halsil. Vasakpoolne jaht on kokkupõrkekursil paremal halsil tuleva jahiga. Kas parempoolne ehk alumine jaht peab  vasakpoolsele ehk ülemisele jahile ruumi andma, et too saaks paremal halsil tuleva aluse ahtrist läbi minna?
19.2 Ruumi andmine takistuse juures
(b) Kui paadid on seotud, peab välimine paat andma sisemisele paadile ruumi tema ja takistuse vahele, kui tal just ei olnud võimalik seda teha alates ajast mil seotus algas.
Kokkuvõte: Jah, paremal halsil tulev alus on vasaku halsi duo jaoks takistus. Ning alumine ehk teeõigusega paat peab andma ülemisel võimaluse takistuse tagant läbi minna.

NB! Kehtib ka vastuutule või offset märgi juures, kus paremal halsil tuleb rong – alumine vasaku halsi paat ei tohi kõige ülemist „rongi alla“ ajada.

"Reeglijuttu kah v2" tuleb siis, kui postitus peaks natuke diskussiooni tekitama ning peaks tekkima kas uusi situatsioone mida lahata või peaks keegi mõne toodud olukorra lahenduse ümber lükkama.

Kommentaarid