Viimase hetke värk

Enne viimast kolmapäevakut oli Minni kaptenil pea pulki täis. Olime Jukost 2 punkti maas ning seega tuli neid kas vastavalt edestada või kolmapäevaring võita. Ja Juko on viimasel ajal koos Alainiga väga väga targalt sõitnud. Jah, endiselt on Blanca tohutult kiire kõvemas tuules ning Leila müstiline rakett vaikse ilmaga. Aga Juko on lihtsalt sõitnud taktikaliselt pea täiuslikult.

Aga ilmaennustus lubas meie ilma. 7-8m/s, puhanguti kuni 15. Meie nr 2 foka töötab seal vahemikus suurepäraselt ning teame, et oleme krüssus piisavalt kiired. Spinni all samuti. Sadamasse jõudes oli aga juba hirm, et vaikib täitsa ära. Panime light foka peale ja asusime palvetama. Teame, et me ei lähe 7+m/s tuulega sellega nii teravalt kui näiteks Blanca seda suudab. Lihtsalt purje kuju on selline. Teisalt oli aga ka teada, et meil on kindlasti vaja olla full power režiimis. Esimene krüssuots võib tulla lühike. No muidugi ei tulnud. Aga esimesed testid näitasid, et tuul puhub 5,5-10m/s. Ja nii oli see ka terve kolmapäevaku. Pagid liikusid vaikselt üle terve võistlusala. Ja tundusid liikuma enamvähem korrapäraselt.

Start läks kehvasti. Jäime 10-15sekundit hiljaks ning Blanca lükkas meid kohe pärast starti ära. Pidime pautima. Oleks seitud olnud ei oleks ta tohtinud oma õigest kursist ülespoole sõita. Kuna me aga polnud võis ta teha mis tahtis ning kõik meie tuule ära rikkuda. Aga pärast lühikest sutsakat asusime kohe konkurente katma, kes kõik suundusid kalda poole. Esimesena tuli kalda alt ära Juko. Pautisime nende tuule peale ning nad olid sunnitud veelgi rohkem kalda alla minema. Meile tundus, et seal on vähem tuult ning hoidsime ise targu kaldast natuke eemale. Järgmisena Blanca. Peale pautimine läks kehvasti kuna roolimees komistas... Võibolla pautisime Blancale isegi kaks korda peale ja ainult üks kord läks nässu. Täpselt enam ei mäleta. Adrenaliini oli natuke liiga palju. Leila hakkas kohe stardist maha jääma ning proovid grupist natuke eristuda ei kandnud vilja. Maha ta jäi kuni sõidu lõpuni.

Keset esimest krüssuotsa hakkas aga huvitavaks minema. Kontrollisime Jukot ja Blancat ning otsisime hoolega kalda all asuvat kastmõrda. Ja leidsime ta otse eest. Ning suurepärase pagi otse selle kõrvalt. Juko ja Blanca kursid olid otse mõrra peale. Pautisime pagi sisse ja sirutasime kenasti eest ära Kalda all oli aga tuult vähem ning Blanca ja Juko hävisid märkimisväärselt. Blanca sõitis mõrrast suisa üle. Eeldan, et Juko läks sellest hoopiski kalda poolt läbi.

Lõpetuseks väike ülekrüss märgivõtul ja spinnakerid lendu. Olime kena varuga konkurentidest ees. Küll aga tekkis peatselt mure. Tagant tuli pagi. Ning meieni see ei ulatanud. Kõik kolm paati said head tuult, mida meil ei olnud. Nemad sõitsid alla ja pagiga kaasa, meie pidime vaiksemas tuules üles sõitma. Mere poole. Otsus oli raske aga krüssuots näitas, et teoreetiliselt peaks pagi kalda all ära vajuma ning oli lootust, et ka meile jõuab mere peal tuuleõhku juurde. Tuli. Aga valus oli vaadata kui heas tuules konkurendid sõidavad. Halssisime ja jändasime, et oma pagikestest mitte välja sõita ja kuidagi end paremini sättida. Vahepeal läks veel keset head pagi halssides spinni brass poomi nukast lahti ja tekkis päris broachilähedane situatsioon. Õnneks saime asja kontrolli alla.

Aga Blanca sõitis oma pagi sees märgist mööda. Hoidis hoopis teise rajaäärde ning mingi hetk tekkis juba küsimus, et kuhu ta täpsemalt sõita plaanib. Juko ja Leila tundusid targemat sõitu tegevat. Aga samas oli Blanca eeliseks väga hea tuul. Võtsime eelviimase märgi alla minutise eduga. Lühike krüss ja leeots muulide vahele.

Edu Blanca ees 2 minutit 8 sekundit. Korrigeeritud ajas 17 sekundit. Nipa napa. Aga väääääga teretulnud tulemus. Üldkokkuvõttes seeriaga 1-3-1-8-4-4-2-1-1-5-2-3-4-1 kolmapäevaregattide kolmas koht. Ning viimane sõit oli otsustav. 9 poodiumikohta ja 5 korda sellest välja jäämist ei ole ju iseenesest halb. Küll aga on see keskpärane. Liigagi. Ning meie grupis on liiga vähe paate... Järgmisel aastal on Minni tagasi olles õppinud oma vigadest ning kõigi eelduste kohaselt oleme ka tükk maad kiiremad vaikse tuulega. Eks pall saab hoobi. Aga nii ka ei saa, et kui tuul alla 4,5m/s on, siis pole meil krüssus mingeid sansse.