Pikk jutt sant jutt

Aga ometi rääkida nagu on. Seljatatud on Muhu Väin 2009 ja sellele järgnenud kurikuulsad üle- ja suvitussõidud. Alustame siis aga otsast peale.

MV09
Pärnu-Kihnu
Enne starti paigaldasime uue vöörstaagi, millele Harkeni staakpirss. Vana oli väga väga sodi omadega ja tugevama tuulega oli eespurje heiskamine täielik peavalu. Siin lihtsalt ei pidanud. Tegime väikese vea kui lihtsalt keerasime talrepi kinni ja ei mõelnud vöörstaagi pikkusele ja masti asendile. Sellest hiljem. Start läks Luisa sabas nagu ludinal. Nibin nabin õnnestus võtta ka esimene kohtunike paigaldatud lisamärk. Tee Kihnu viis meis hoopis teist kaudu kui kõiki teisi kaassportlasi, kuid imekombel tasus see ära ja olime esimeses märgis VÄGA heal positsioonil. Siis algas krüssuots. Tuul keeras ennast järjest soodsamaks ja käik oli hea. Mingi hetk tundus aga, et tuul keerab juba vales suunas, ning ajutises meeltesegaduses pautisime mandri alla. Hävisime totaalselt ja meil kulus tubli kaks pauti enne kui uuesti käigu kätte saime. Vahepeal tulid mööda Fart, Blanca, Eneli, Lagle, Karolina ja tont teab kes veel. Viimasel krüssuotsal panime aga uuesti mööda Enelist ja Laglest (Farti kohta ei mäleta, ta edestab meid palliga nii ehk naa). Blancale hävisime aga täiesti finiši juures, kus läksime Carter 30 Karolinaga kaklema, kes meid vaat et finišipoi otsa pressis. Vägivaldselt ja meelega... tahtsime ülevaltpoolt mööda sõita (Polaris võiks justkui natuke teravamalt minna kui vana poolene), kuid neile see väljavaade ei meeldinud ja meid kui seotud paati pressiti väga julmalt. Pidime isegi käe vahele panema. Selle eest ähvardati meid protestiga (mida muidugi ei tulnud). Suurima veana avastasime, et olime genu pidevalt liiag kinni poonud. No see selleks, kokkuvõttes positsioon 23/28

Kihnu-Roomassaare
Suhteliselt tuim ühel halsil paugutamine, kus Lagle oma jibtopiga tsuti paremini liikus, kui meie oma spinniga teravalt sõites. Nagu meil kombeks olime täielikult eraldunud muust seltskonnast ja sõitsime täiesti oma sõitu. Abruka all krüssates oli võrdlemisi vastik suur laine ja märki võttes avastasime, et meie triiv on täiesti jaburalt suur. Väga väga väga kole.... Siis krüssasime veel eelviimasest märgist üle nii umbes 4 kaabeltaud. Aga ikkagi õnnestus meil laglet edestada ja vahet finišini hoida. ju siis läks poistel veel halvemini

Roomassaare-Sõru
Pikk pikk ots. Alguses pidime Roomassaare all ühe 10nm vorsti sõitma, kus spinniga rebisime kas järgi või mööda ja krüssus kaotasime. Seejärel spinni all Muhu poole. Saime Luisat jälitades hea käigu, kuid kätte saades läksime kas laisaks või lolliks. Mööda ei saanud. Saime, kuid mitte paadipikkustki. Lõpuks läksid hoopis nemad meist... kuna olime sõitnud jälle oma sõitu (mis muuseas ühtis ka Luisa omaga), siis olime spinniotsal kõigil roppu moodi eest ära rebinud. Kalda alt võitis ka see aasta ja avamerele trügijad hävisid. Saaremaa nuka all aga vaikis tuul maha ja merel kaotanud paadid tulid järgi. Kurb lugu. Tuli öö, kaste jms. Mingi hetk sai natuke tuult, mingi hetk jälle seisime. Vahepeal magas paadis korraga 5 meest ehk terve meeskond. Sh 3 vahis olnud meest. Plekkisime vahelduva eduga kuni Sõruni välja. Päris sõru all tuli natuke tuult ja isegi hirm äiksepilve kätte jääda. 35kraadi sooja 0 tuulega... aiaiai ;-)

Sõru-Lehtma
Pikk lahe krüssu ots Hiiumaa läänetippu (Ristna) Sealt spinniga ümber Tahkuna, ning pärast veel ca 5 miili krüssus. 5 miilise krüssuotsa peale kaotasime Vesilennukile (kes oli märgis meist tohutult. Krüssu nurk ja kiirus olid kuidagi väga kehvad ja õige kiiruse saime üles alles pärast 3-4. pauti.

Lehtma-Dirhami
Udu. Tähtajatud edasilükkamised. Pikk plekk. Ja siis krüss. Nurk oli meil minimaalselt 10 kraadi halvem kui kõigil teistel. Tundus, et rohkemgi. Täielik katastroof. Hävisime kogu oma hästi plekitud aja ja õiged strateegilised otsused taandusid nulli.
Õhtul tuli idee, et ehk ei olnud vöörstaagi vahetus väga hea idee. Lahtiseks jääb küsimus milliseks jäi vantide pinge ja masti kalle pärast protseduuri. Enne krüssuga nii hullusti justkui ei läinud. Kurb hakkas.

Dirhami-Haapsalu
Kuna ilmaennustus ei tõotanud head, panime kogu allesjäänud meeskonnaga (Mina, Ats ja Tim) juba öösel Haapsalu poole ajama. Egon ja Marek olid juba Tallinna poole ajama pannud.
Tuul oli soodne. Kahjuks katsusime Dirhami juures lõigates ka paar kivi kergelt ära. Pauk käis Garmini kaardi järgi 5,4m samasügavusjoone ja sügavama ala piiril. Usalda, aga kontrolli... Kontrolli seekord ei olnud.
Voosi kurgust sisse sõita keset pilkast pimedust oli lahe. Pooltel poidel olid helkurribad hävinud ja nad ei peegeldanud vastu. Tim näiteks vöörist mõnda märki üldse enne taskulambiga ei tabanud, kui minu silm traaversis vastu valgust juba üles leidis. Ehk siis selja taga olid poid ilusti näha. Ees oli aga must öö. Pärast lahedat külgtuult pidime aga Haapsallu sisse krüssama (sportlased ju, ei mingit mootorit). Vahepeal olla logi alla meetri näidanud. Seda Tim (kes oli logivahis) mulle öelda ei julgenud tol hetkel. Hea oli ka. Oleksin ehk korraks ehmatanud vms.

Järgnes nädal, mille planeerisime Jaana, Timi ja Airiga Eesti saarestikus ringi seigelda. Kokkuvõttes oli ilm nii kehva, et saime vaid Vormsil käidud ja pärast praamiga Hiiumaal. Aga Vormsil oli vahva. Meid võõrustas Albini kapten Ants Varblane oma perega ja vahetuskaubana sai Minni omale ka väga uhke tugeva tuule spinni, mis natuke kõvemast materjalist ja ka tsuti väiksem kui Minni senine spinn.

Tegin ka kokkuvõtte MV tulemustest eelmisel ja sel aastal. Ei olegi nii hull, kui arvasin. Ei läinud eelmine aasta teise kapteni ja kogenematuma meeskonnaga paremini. Eelmine aasta oli osalejaid veidi rohkem niiet kohtade võrdlemisest üksi polnud abi. Lisasin alla suhtarvud, mis arvestavad osavõtjate arvu grupis. Summa summarum olid tulemused ikkagi paremad. Ja kuna 3. koha Polarise, Leila, jaoks oli see juba 11. Väin, siis on ka meil 10 aasta pärast shanss kuskile jõuda. Eeldades muidugi, et iga aastaga ka tulemused samas taktis paranevad. Peamistele konkurentidele kaotasime vahelduva eduga. Vesilennukile kättesaamatud 30 punkti. Enelile aga vaid 1p. Ja selle 1p kaotasime viimasel etapil 1 sekundiga Lili-Marleenile (x-95)

Pildid on siin: http://picasaweb.google.com/purjekasminni/MV2009# - need on tehtud Pentax W60 veekindla kaameraga. HD videosid on ka paras ports. Nende organiseerimiseni pole veel jõudnud. Ka pildid on kõik "üle keeratud", kuna lasin nad läbi batch filtri. Kui aega saan lasen originaalmaterjali uuesti läbi vähe viisakama filtri mis kõike nii üle ei võimenda ja panen uuesti üles