13/6

Täna läks natuke karmimaks see asi kui algselt planeeritud oli. Lubas tublide 12-13m/s pagidega tuult. Siis selgus, et meil mõned mehed eelistavad töötamist purjetamisele. No muidugi - vihma ju ka sadas ja tuul puhus. Raske ju end motiveerida.

Igatähes oli sadamas kõik vahva ja panime medium/heavy foka peale. Kuigi kai ääres tundus asi veel väga pehmeke ning tund-poolteist enne starti polnud lahel ühtegi valget laineharja. Niipea kui muulidde vahelt väljas olime oli aga asi selge - vaja rehvida, poordipekki pole. Rehvimiseks pole meie paat veel aga päris hästi ettevalmistatud ja nii toimetasimegi sellega tohutuma kaua. Nipa napa jõudsime end stardilaeva kanti sättida ja ca 2 minutit pärast starti ka üle liini saada. Rada muidugi keegi ei näinud, väheke tuuline oli. Kui palju tuult oli seda muidugi meie ei tea. Meie tuule kellad ei ole see aasta ööd ega mütsigi näidanud. Sama hästi kui neid ei olekski.

Igatähes ei läinud ka ülejäänud kahel meie grupi startijal väga hästi. Edenesid ka Enel ja Vividor kaunis nutuselt. ühel halsil stardist kuni Tallinna alla. Aga siis kui paut käis olime meie upakil ja otsad lennus ja asjad sõlmes. Kui teadvusele tulime oli Blanca, karmide ilmade koletu hunt, meie traaversis 3-5 paadipikkust allpool. Startisid nad ju 3 minutit pärast meid. Aga no ma lohutan end sellega, et roolis oli Koit Pauts. Ja jätan mainimata, et ka Viru oli vaid paari kaabli kaugusel. Niiet see selleks. Aga igatähes me sellel halsil enam ei toibunudki. Paljassare all, kuskil Katariina Kai juures läks tuul koledaks. Ka hoovus oli koletu. Pakun, et seal viskas raudselt üle sõlme, ehk isegi kaks otse silmaauku. Paat enam püsti ei püsinud, groot pidevalt tühi. Mingi hetk tundsin ära Beauforti skaala 8 palli tundemärgid. Vesi lendas lainete harjadelt lihtsalt allatuult minema. Seega 17-18m/s. Sama kinnitaks pärast ka Jazzi meeskond. Kui kellegi kellad töötavad, siis Jazzi omad peavad seda tegema. Nexuse maaletooja pardal :-) Olla 18 ja pagidega ülegi olnud.

Igatähes keerasime selle peale otsa allatuult ja kodu tagasi. Ei tundunud kuidagi mõistlik kolmapäevaregati 3. koha plekitüki pärast midagi ära lõhkuda. Ja hea oli, et üleüldse vallatud saime. Grootsoot oli võtnud sisse korralikud keerud ning seda sõlme harutasime tükk aega. Olles seejuures külgtuules ja purjed lehvimas. Kodutee oli päris tore. Teepeal kohtasime teisigi allaandjaid ja tuuleohvreid ning saavutasime vaid rehvitud groodiga sõites 12,5 sõlme kiirust. Pole paha. Ja kõik terved. Või no vähemasti paat ja meeskond. Kapten lonkab päris rõõmuga ning jalg rõõmsalt paistes. Merel muidugi polnud häda midagi, kodus diivanil alles hakkas meenutama, et sai korra jalgealune kaotatud ning pool keha üle pardavitsa aetud.

Pealkirjast ka - kokku startis 19 paatkonda, millest 6 katkestas. Niiet oli korralik tehnika väljapraakimine ;-)