Eilne kolmapäevak möödus segatud tuules. Ei olnud piisavalt oidu, et end õigetel hetkel vaba hoida. Kõigepealt start:
Nagu näha ei läinud meil ja Leilal väga hästi. Kõigepealt tuhises Astraia käiguga üle, siis ujus Stella II meile peale ja nii me seal tiksusime. Pildil on küll stardiliin juba ületatud, ent Priit Leila pealt hindas meie hilinemist selle koleda tuuleaugu tõttu 1min 20s peale. Aga Meil ei olnud veel kõige hullem - Toomas Soots jäi suisa sellisesse auku, et sai alles 4 min pärast vilet üle liini...
Mingi hetk saime natuke vaba tuult ja kõik ei tundunudki enam nii hull. Küll aga olid märgis kõik vabalt startinud ja minutise eelise saanud alused meil ees ja ka ülemiseks märgiks tambiti meid nii ära, et olime suisa viimased. Ja rada oli seekord nii lühike, et ka kõige lühematel lühiraja sõitudel pole pealetuule märki nii stardi lähedale pandud... Kogu sõit kokku 33 mintutit. Eriti valus oli meid stardis ära tapnud Stella II tehtud paut meie alla. Reeglid ütlevad, et kui vastutuul läbitud on, siis on juba alumisel paadil teeõigus. Aga Stella II ahter on nii kuramuse lai, et kui see lõpuks end krüssukursile sättis, oli meil sein ees. Ja nagu pärast välja tuli oli kogu Stella II sõit kasutu - neil pole mõõdukirjagi. Seega oli tegu lihtsalt võistlevate paatide häirimisega. Ja nagu nüüd takkajärgi välja tuleb, siis kokkuleppel kohtunikega!
Meil nimelt pole ORC mõõdukirja, LYS-iga aga, nagu selgus, nii "suure" laevaga Tallinnas miskipärast võistelda ei saa. Sestap lubati kohtunike poolt meil stardimaksu tasumisel tavapärasel viisil, ent tulemust protokolli saamata võistelda. Seda olemegi nüüd harjutamise mõttes juunikuu jooksul teinud. Nii et kui kusagil võistlusmäärusi rikkusime, vabandan väga, kui nende piires kellelegi ebamugavalt sõitsime, siis see toimus kokkuleppel kohtunikega.
Ei NORis ega RRSis sellist viidet ei ole. Tegu on kaunis omapärase mööndusega, reeglitevastase mööndusega... Maksan stardimaksu, stardin koos ORC III või IV, sõidan, finišeerin, protokolli aega kirja ei panda.
Aga lühike rada ei olnud ainult segatud tuul ja vähe võimalusi möödumiseks. Alati on neid, kes oma manöövritega piisavalt kiiresti hakkama ei saa. Nii suutsimegi 2 minutit pärast esimese pealetuule märgi võtmist juba kolmest paadist möödunud olla.
Foto: Piret Salmistu / KJK
Nagu näha ei läinud meil ja Leilal väga hästi. Kõigepealt tuhises Astraia käiguga üle, siis ujus Stella II meile peale ja nii me seal tiksusime. Pildil on küll stardiliin juba ületatud, ent Priit Leila pealt hindas meie hilinemist selle koleda tuuleaugu tõttu 1min 20s peale. Aga Meil ei olnud veel kõige hullem - Toomas Soots jäi suisa sellisesse auku, et sai alles 4 min pärast vilet üle liini...
Mingi hetk saime natuke vaba tuult ja kõik ei tundunudki enam nii hull. Küll aga olid märgis kõik vabalt startinud ja minutise eelise saanud alused meil ees ja ka ülemiseks märgiks tambiti meid nii ära, et olime suisa viimased. Ja rada oli seekord nii lühike, et ka kõige lühematel lühiraja sõitudel pole pealetuule märki nii stardi lähedale pandud... Kogu sõit kokku 33 mintutit. Eriti valus oli meid stardis ära tapnud Stella II tehtud paut meie alla. Reeglid ütlevad, et kui vastutuul läbitud on, siis on juba alumisel paadil teeõigus. Aga Stella II ahter on nii kuramuse lai, et kui see lõpuks end krüssukursile sättis, oli meil sein ees. Ja nagu pärast välja tuli oli kogu Stella II sõit kasutu - neil pole mõõdukirjagi. Seega oli tegu lihtsalt võistlevate paatide häirimisega. Ja nagu nüüd takkajärgi välja tuleb, siis kokkuleppel kohtunikega!
Meil nimelt pole ORC mõõdukirja, LYS-iga aga, nagu selgus, nii "suure" laevaga Tallinnas miskipärast võistelda ei saa. Sestap lubati kohtunike poolt meil stardimaksu tasumisel tavapärasel viisil, ent tulemust protokolli saamata võistelda. Seda olemegi nüüd harjutamise mõttes juunikuu jooksul teinud. Nii et kui kusagil võistlusmäärusi rikkusime, vabandan väga, kui nende piires kellelegi ebamugavalt sõitsime, siis see toimus kokkuleppel kohtunikega.
Ei NORis ega RRSis sellist viidet ei ole. Tegu on kaunis omapärase mööndusega, reeglitevastase mööndusega... Maksan stardimaksu, stardin koos ORC III või IV, sõidan, finišeerin, protokolli aega kirja ei panda.
Aga lühike rada ei olnud ainult segatud tuul ja vähe võimalusi möödumiseks. Alati on neid, kes oma manöövritega piisavalt kiiresti hakkama ei saa. Nii suutsimegi 2 minutit pärast esimese pealetuule märgi võtmist juba kolmest paadist möödunud olla.
Järgneval allatuuleotsal suutsime veel eesolijatele natuke järgi jõuda, ent see muutus oli juba marginaalne. Võtsime spinni ilusti pealtpoolt tuult alla ja saime märgis kenasti teravaks. Aga jällegi Leila segatud tuulde... Ja polnudki kuskile mujale eriti minna, kui alt läbi sõita - rada oli liiga lühike ja tuult liiga vähe, et vahepaute teha. Aga ots oli liiga lühike, et käiguga kaotatud kõrgus tasa sõita... Aga siiski suutsime krüssus veel Gemmast mööduda ning tulemuseks finišiprotokollis 4. koht. Koht pole küll suurem asi, kuid sõit ise läks meil tõeliselt hästi. Käiku oli, kõrgust oli. Oleks vaid hea start ja vabat tuult ka olnud :) Aga mis siin ikka soiguda. Avamerel vaatame! Andke meile aega oma pall täis sõita ja väheke ka maailma parimale taktikule ehk heale käigule rõhuda :)
Kommentaarid